Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,7 %1 586 00059 %
Yle TV211,2 %9,9 %1 542 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %933 00035 %
Yle yhteensä43,7 %39,7 %1 911 00071 %
MTV321,5 %25,0 %1 632 00061 %
Sub4,2 %4,3 %1 103 00041 %
AVA3,6 %3,7 %821 00030 %
C More Total0,6 %0,2 %228 0008 %
MTV yhteensä29,9 %33,2 %1 833 00068 %
Nelonen5,9 %7,2 %1 301 00048 %
Jim2,2 %1,8 %739 00027 %
Liv2,7 %2,8 %863 00032 %
Hero1,1 %1,5 %482 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,3 %1 567 00058 %
TV52,5 %2,5 %845 00031 %
Kutonen1,2 %1,2 %577 00021 %
Frii2,1 %2,0 %608 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC3,3 %2,8 %578 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,7 %1 220 00045 %
STAR Channel1,7 %1,7 %525 00019 %
National Geographic Channel1,5 %1,4 %492 00018 %
Disney Finland3,2 %3,1 %786 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,0 %476 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 194 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.