Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %27,4 %1 478 00055 %
Yle TV212,0 %11,3 %1 453 00054 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %871 00032 %
Yle yhteensä42,1 %41,3 %1 769 00066 %
MTV321,4 %24,3 %1 553 00058 %
Sub3,8 %3,5 %948 00035 %
AVA3,4 %3,8 %757 00028 %
C More Total1,4 %0,6 %274 00010 %
MTV yhteensä29,9 %32,3 %1 722 00064 %
Nelonen5,8 %6,8 %1 239 00046 %
Jim1,9 %1,3 %641 00024 %
Liv2,6 %2,5 %787 00029 %
Hero1,1 %1,8 %478 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,4 %1 470 00054 %
TV52,9 %2,4 %868 00032 %
Kutonen1,6 %1,5 %563 00021 %
Frii2,7 %2,3 %502 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC3,3 %2,8 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,1 %1 172 00043 %
STAR Channel1,5 %1,4 %507 00019 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %460 00017 %
Disney Finland3,3 %2,8 %743 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,1 %519 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.