Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 502 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,5 %3 252 00061 %
Yle TV210,3 %8,2 %3 130 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %2 046 00038 %
Yle yhteensä40,3 %34,8 %3 835 00072 %
MTV318,5 %22,3 %3 509 00066 %
Sub4,3 %4,8 %2 346 00044 %
AVA2,8 %2,9 %1 694 00032 %
C More Total1,7 %2,1 %748 00014 %
MTV yhteensä27,4 %32,1 %3 887 00073 %
Nelonen9,3 %12,9 %3 118 00059 %
Jim2,1 %1,9 %1 738 00033 %
Liv1,7 %1,9 %1 766 00033 %
Hero0,8 %1,0 %1 114 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,7 %3 475 00065 %
TV54,2 %4,2 %2 214 00042 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 558 00029 %
Frii1,7 %1,4 %1 177 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 207 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,5 %2 841 00053 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 438 00027 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 408 00026 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 063 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,2 %1 278 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 502 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.