Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %22,8 %3 256 00066 %
Yle TV27,8 %6,7 %2 853 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %2 133 00043 %
Yle yhteensä38,8 %32,7 %3 595 00073 %
MTV320,8 %27,1 %3 445 00070 %
Sub3,3 %3,6 %2 264 00046 %
AVA2,4 %2,2 %1 829 00037 %
C More Total1,7 %1,9 %588 00012 %
MTV yhteensä28,1 %34,8 %3 779 00077 %
Nelonen9,3 %12,6 %3 012 00061 %
Jim2,5 %2,0 %1 822 00037 %
Liv2,2 %2,0 %1 846 00037 %
Hero1,0 %1,1 %1 237 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,6 %3 402 00069 %
TV52,6 %2,5 %2 100 00043 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 513 00031 %
Frii1,9 %1,6 %1 114 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,5 %1,0 %1 115 00023 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,2 %2 694 00055 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 322 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %1 342 00027 %
Disney Finland5,2 %3,7 %1 923 00039 %
Paramount Network0,5 %0,3 %467 0009 %
AlfaTV1,1 %1,4 %1 229 00025 %
Muut3,6 %3,2 %1 165 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.