Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %20,9 %1 166 00084 %
Yle TV211,5 %9,3 %1 026 00074 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %774 00056 %
Yle yhteensä38,0 %33,1 %1 236 00089 %
MTV318,3 %24,3 %1 175 00084 %
Sub3,8 %4,4 %836 00060 %
AVA2,4 %2,6 %617 00044 %
C More Total1,2 %0,4 %190 00014 %
MTV yhteensä25,7 %31,7 %1 227 00088 %
Nelonen11,8 %15,4 %1 072 00077 %
Jim2,3 %2,2 %649 00047 %
Liv2,5 %2,4 %676 00049 %
Hero1,3 %1,5 %442 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,5 %1 144 00082 %
TV53,1 %2,7 %762 00055 %
Kutonen2,4 %1,8 %557 00040 %
Frii1,8 %1,3 %476 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC1,3 %0,9 %411 00030 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,8 %946 00068 %
STAR Channel2,4 %1,6 %443 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %511 00037 %
Disney Finland4,8 %3,3 %681 00049 %
Paramount Network0,2 %0,1 %176 00013 %
AlfaTV0,5 %0,7 %384 00028 %
Muut4,2 %2,7 %401 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.