Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,5 %1 679 00064 %
Yle TV29,9 %8,3 %1 624 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %1 182 00045 %
Yle yhteensä41,0 %36,4 %1 903 00073 %
MTV315,0 %20,0 %1 746 00067 %
Sub3,6 %4,1 %1 334 00051 %
AVA1,6 %1,6 %881 00034 %
C More Total1,9 %2,3 %390 00015 %
MTV yhteensä22,1 %28,0 %1 954 00075 %
Nelonen9,4 %11,0 %1 716 00066 %
Jim3,3 %3,6 %1 062 00041 %
Liv1,6 %1,6 %941 00036 %
Hero1,1 %1,6 %748 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,8 %1 876 00072 %
TV52,1 %1,8 %1 141 00044 %
Kutonen3,8 %3,2 %1 123 00043 %
Frii1,4 %1,5 %687 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0002 %
TLC1,0 %0,8 %562 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,6 %1 500 00057 %
STAR Channel3,1 %2,5 %913 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %883 00034 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 195 00046 %
Paramount Network0,6 %0,5 %235 0009 %
AlfaTV0,9 %1,1 %585 00022 %
Muut5,1 %4,7 %682 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 204 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.