Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 676 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,3 %3 590 00068 %
Yle TV29,9 %5,9 %3 258 00062 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %2 344 00044 %
Yle yhteensä41,7 %33,5 %4 037 00076 %
MTV317,5 %23,3 %3 774 00071 %
Sub2,9 %3,0 %2 458 00047 %
AVA1,9 %1,8 %1 853 00035 %
C More Total1,1 %1,3 %675 00013 %
MTV yhteensä23,5 %29,4 %4 135 00078 %
Nelonen10,6 %14,9 %3 499 00066 %
Jim2,4 %2,2 %2 148 00041 %
Liv1,7 %1,5 %1 930 00037 %
Hero1,0 %1,1 %1 359 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,8 %3 861 00073 %
TV52,5 %2,5 %2 209 00042 %
Kutonen2,8 %3,0 %1 814 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 240 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %106 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 303 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,1 %2 940 00056 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 590 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 546 00029 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 222 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %408 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %1 099 00021 %
Muut4,2 %4,0 %1 475 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 676 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.