Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,1 %3 482 00071 %
Yle TV26,5 %5,6 %3 121 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %2 343 00048 %
Yle yhteensä38,1 %33,4 %3 847 00078 %
MTV319,2 %24,8 %3 609 00073 %
Sub3,2 %3,2 %2 419 00049 %
AVA2,0 %1,7 %1 821 00037 %
C More Total2,2 %1,2 %724 00015 %
MTV yhteensä26,6 %31,0 %3 895 00079 %
Nelonen10,2 %14,5 %3 325 00068 %
Jim3,1 %2,2 %2 143 00044 %
Liv1,9 %1,6 %1 925 00039 %
Hero1,2 %1,4 %1 340 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,7 %3 674 00075 %
TV53,0 %2,9 %2 211 00045 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 800 00037 %
Frii1,7 %1,7 %1 276 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %96 0002 %
TLC1,7 %1,3 %1 256 00026 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,3 %2 965 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 589 00032 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 509 00031 %
Disney Finland5,3 %3,8 %2 215 00045 %
Paramount Network0,3 %0,3 %410 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %1 032 00021 %
Muut3,9 %3,5 %1 270 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.