Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,2 %715 00051 %
Yle TV28,5 %6,4 %685 00049 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,0 %291 00021 %
Yle yhteensä20,0 %16,6 %915 00066 %
MTV320,9 %26,3 %939 00067 %
Sub5,5 %5,2 %624 00045 %
AVA2,7 %2,2 %399 00029 %
C More Total0,8 %0,4 %119 0009 %
MTV yhteensä29,8 %34,2 %1 055 00076 %
Nelonen15,5 %21,7 %871 00062 %
Jim3,6 %3,5 %475 00034 %
Liv3,8 %3,1 %484 00035 %
Hero1,2 %1,2 %214 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %29,5 %981 00070 %
TV53,1 %2,4 %445 00032 %
Kutonen2,8 %2,4 %373 00027 %
Frii1,5 %0,9 %251 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0002 %
TLC2,1 %1,8 %281 00020 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,2 %758 00054 %
STAR Channel4,9 %3,3 %421 00030 %
National Geographic Channel3,0 %1,5 %290 00021 %
Disney Finland7,9 %4,8 %543 00039 %
Paramount Network0,9 %0,6 %136 00010 %
AlfaTV0,1 %0,1 %76 0005 %
Muut5,9 %5,1 %326 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.