Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,5 %3 246 00066 %
Yle TV27,2 %6,7 %2 999 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 269 00046 %
Yle yhteensä39,4 %33,0 %3 726 00076 %
MTV319,1 %24,8 %3 574 00073 %
Sub3,8 %4,1 %2 489 00051 %
AVA2,3 %2,2 %1 886 00038 %
C More Total1,9 %0,9 %524 00011 %
MTV yhteensä27,0 %32,0 %3 839 00078 %
Nelonen10,7 %15,1 %3 190 00065 %
Jim2,4 %1,8 %1 755 00036 %
Liv1,9 %1,8 %1 692 00034 %
Hero1,0 %1,3 %1 170 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,1 %3 504 00071 %
TV52,3 %2,2 %2 036 00041 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 562 00032 %
Frii1,7 %1,8 %1 193 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %107 0002 %
TLC2,2 %2,1 %1 268 00026 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,4 %2 766 00056 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 548 00031 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 354 00028 %
Disney Finland4,9 %3,5 %2 064 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %364 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %843 00017 %
Muut2,6 %2,2 %997 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 271 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.