Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %24,5 %1 749 00065 %
Yle TV210,3 %7,6 %1 544 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 117 00042 %
Yle yhteensä43,7 %35,2 %2 005 00075 %
MTV321,7 %29,2 %1 910 00071 %
Sub2,9 %2,8 %1 183 00044 %
AVA2,3 %2,1 %927 00035 %
C More Total0,9 %0,4 %205 0008 %
MTV yhteensä27,8 %34,5 %2 046 00076 %
Nelonen8,9 %12,0 %1 676 00063 %
Jim1,7 %1,4 %801 00030 %
Liv2,4 %2,6 %954 00036 %
Hero0,7 %0,8 %526 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,7 %1 840 00069 %
TV51,7 %1,6 %877 00033 %
Kutonen0,8 %0,6 %601 00022 %
Frii1,6 %1,6 %566 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC3,1 %3,1 %654 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,5 %1 300 00049 %
STAR Channel2,0 %2,0 %684 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %537 00020 %
Disney Finland3,6 %3,2 %948 00035 %
Paramount Network0,4 %0,2 %208 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %450 00017 %
Muut2,3 %2,0 %513 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 299 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.