Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 022 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,9 %1 577 00065 %
Yle TV27,6 %6,8 %1 436 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 052 00044 %
Yle yhteensä39,9 %35,8 %1 774 00073 %
MTV313,7 %18,1 %1 612 00067 %
Sub4,4 %5,0 %1 194 00049 %
AVA1,5 %1,6 %771 00032 %
C More Total2,5 %0,8 %316 00013 %
MTV yhteensä22,1 %25,5 %1 761 00073 %
Nelonen10,4 %15,1 %1 492 00062 %
Jim3,2 %2,7 %915 00038 %
Liv1,8 %2,1 %808 00033 %
Hero1,1 %1,3 %685 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,3 %1 623 00067 %
TV52,8 %2,5 %999 00041 %
Kutonen3,4 %2,9 %923 00038 %
Frii1,4 %1,4 %672 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %58 0002 %
TLC1,4 %1,1 %542 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,4 %1 353 00056 %
STAR Channel3,5 %2,8 %794 00033 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %792 00033 %
Disney Finland7,3 %5,3 %1 105 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %247 00010 %
AlfaTV0,7 %0,8 %493 00020 %
Muut3,3 %2,5 %532 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 022 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.