Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %33,6 %1 148 00096 %
Yle TV26,0 %4,9 %963 00081 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,4 %867 00073 %
Yle yhteensä52,3 %42,8 %1 156 00097 %
MTV318,0 %25,2 %1 080 00090 %
Sub1,7 %1,7 %644 00054 %
AVA1,6 %1,3 %576 00048 %
C More Total1,1 %1,0 %148 00012 %
MTV yhteensä22,3 %29,1 %1 095 00092 %
Nelonen7,8 %11,4 %931 00078 %
Jim1,9 %1,7 %585 00049 %
Liv1,9 %1,7 %580 00049 %
Hero0,8 %1,1 %363 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,9 %987 00083 %
TV51,4 %1,2 %555 00046 %
Kutonen1,3 %1,0 %446 00037 %
Frii1,5 %1,7 %405 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC2,2 %1,8 %395 00033 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,8 %745 00062 %
STAR Channel1,0 %1,0 %378 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %439 00037 %
Disney Finland3,4 %2,5 %574 00048 %
Paramount Network0,2 %0,1 %81 0007 %
AlfaTV1,3 %2,0 %492 00041 %
Muut1,6 %1,9 %208 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.