Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %21,0 %1 742 00070 %
Yle TV29,1 %8,8 %1 689 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 141 00046 %
Yle yhteensä39,4 %32,4 %2 025 00081 %
MTV321,2 %26,2 %1 894 00076 %
Sub3,1 %3,0 %1 239 00050 %
AVA2,5 %2,3 %1 053 00042 %
C More Total0,3 %0,2 %203 0008 %
MTV yhteensä27,1 %31,8 %2 042 00082 %
Nelonen9,7 %12,5 %1 706 00068 %
Jim4,1 %5,1 %1 058 00042 %
Liv3,7 %3,2 %1 140 00046 %
Hero0,9 %1,0 %659 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %21,9 %1 878 00075 %
TV52,9 %2,9 %1 263 00051 %
Kutonen1,4 %1,6 %864 00035 %
Frii1,9 %1,9 %706 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,1 %1,8 %706 00028 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %1 575 00063 %
STAR Channel2,3 %2,1 %912 00037 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %615 00025 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 135 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,9 %519 00021 %
Muut2,4 %1,7 %575 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.