Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,0 %32,4 %1 122 00096 %
Yle TV25,5 %4,8 %974 00083 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %827 00071 %
Yle yhteensä49,2 %41,0 %1 135 00097 %
MTV320,8 %27,2 %1 089 00093 %
Sub1,6 %1,9 %711 00061 %
AVA1,4 %1,0 %542 00046 %
C More Total1,5 %0,8 %156 00013 %
MTV yhteensä25,3 %30,9 %1 103 00094 %
Nelonen6,6 %8,8 %944 00081 %
Jim2,5 %3,0 %643 00055 %
Liv2,1 %1,5 %599 00051 %
Hero0,8 %1,1 %468 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,3 %988 00084 %
TV52,0 %2,2 %709 00060 %
Kutonen1,5 %1,9 %506 00043 %
Frii1,8 %1,9 %453 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0003 %
TLC1,0 %1,1 %369 00031 %
Warner Bros. Discovery6,4 %7,3 %835 00071 %
STAR Channel1,6 %1,6 %487 00042 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %442 00038 %
Disney Finland3,5 %2,7 %652 00056 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %491 00042 %
Muut2,7 %2,4 %340 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 144 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.