Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %22,2 %1 749 00065 %
Yle TV27,1 %5,7 %1 641 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 036 00039 %
Yle yhteensä38,2 %31,1 %2 054 00077 %
MTV318,4 %22,1 %1 871 00070 %
Sub3,4 %3,9 %1 256 00047 %
AVA2,9 %3,1 %1 050 00039 %
C More Total0,9 %0,2 %219 0008 %
MTV yhteensä25,6 %29,3 %2 093 00078 %
Nelonen11,7 %15,0 %1 880 00070 %
Jim4,8 %6,1 %1 159 00043 %
Liv3,6 %3,1 %1 128 00042 %
Hero1,2 %1,5 %679 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %25,7 %2 057 00077 %
TV52,5 %2,4 %1 130 00042 %
Kutonen1,0 %1,2 %748 00028 %
Frii2,1 %2,1 %656 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC2,1 %1,9 %672 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %1 466 00055 %
STAR Channel2,3 %2,1 %855 00032 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %611 00023 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 116 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %70 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %461 00017 %
Muut2,6 %2,2 %510 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 418 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.