Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,1 %3 371 00069 %
Yle TV211,0 %8,2 %3 077 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,7 %2 089 00043 %
Yle yhteensä45,3 %38,1 %3 685 00075 %
MTV315,3 %20,7 %3 404 00069 %
Sub4,1 %5,2 %2 379 00049 %
AVA2,2 %2,3 %1 640 00033 %
C More Total0,9 %1,0 %401 0008 %
MTV yhteensä22,4 %29,1 %3 727 00076 %
Nelonen6,3 %7,8 %2 915 00060 %
Jim2,6 %2,4 %1 860 00038 %
Liv2,4 %2,5 %1 882 00038 %
Hero1,3 %1,6 %1 430 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,3 %3 327 00068 %
TV53,6 %3,5 %2 353 00048 %
Kutonen2,1 %2,4 %1 666 00034 %
Frii1,9 %2,2 %1 139 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %100 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 203 00025 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,2 %2 825 00058 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 594 00033 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 420 00029 %
Disney Finland5,6 %4,6 %2 078 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %257 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %927 00019 %
Muut3,3 %2,6 %1 069 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 264 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.