Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %24,7 %1 146 00080 %
Yle TV29,0 %10,1 %989 00069 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %811 00057 %
Yle yhteensä42,9 %38,4 %1 215 00085 %
MTV312,5 %15,7 %1 100 00077 %
Sub4,3 %4,0 %768 00054 %
AVA2,3 %2,9 %569 00040 %
C More Total0,8 %0,5 %128 0009 %
MTV yhteensä19,9 %23,1 %1 198 00084 %
Nelonen8,4 %10,2 %999 00070 %
Jim2,8 %2,8 %640 00045 %
Liv3,2 %3,5 %724 00051 %
Hero1,7 %2,3 %502 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,9 %1 113 00078 %
TV54,2 %4,0 %825 00058 %
Kutonen2,7 %2,7 %671 00047 %
Frii2,9 %3,0 %562 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0002 %
TLC1,5 %1,4 %365 00026 %
Warner Bros. Discovery11,5 %11,4 %989 00069 %
STAR Channel2,4 %2,2 %584 00041 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %564 00040 %
Disney Finland5,5 %4,4 %789 00055 %
Music TV0,2 %0,0 %60 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %319 00022 %
Muut3,6 %3,1 %338 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 303 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.