Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,4 %1 763 00071 %
Yle TV24,5 %3,2 %1 512 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 051 00042 %
Yle yhteensä33,3 %28,3 %2 008 00081 %
MTV330,8 %35,4 %2 108 00085 %
Sub2,0 %2,0 %1 067 00043 %
AVA2,2 %2,1 %871 00035 %
C More Total5,0 %4,1 %531 00021 %
MTV yhteensä39,9 %43,6 %2 188 00088 %
Nelonen6,6 %8,6 %1 617 00065 %
Jim2,2 %2,1 %965 00039 %
Liv3,4 %3,5 %1 208 00048 %
Hero1,1 %1,5 %664 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %1 821 00073 %
TV52,8 %2,9 %1 106 00044 %
Kutonen0,9 %1,1 %663 00027 %
Frii2,2 %2,3 %664 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %48 0002 %
TLC1,9 %1,4 %695 00028 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,8 %1 443 00058 %
STAR Channel2,0 %1,9 %869 00035 %
National Geographic Channel1,2 %0,8 %577 00023 %
Disney Finland3,2 %2,7 %1 072 00043 %
Music TV0,1 %0,0 %79 0003 %
AlfaTV0,3 %0,5 %401 00016 %
Muut1,8 %1,2 %453 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 320 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.