Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %21,5 %3 257 00067 %
Yle TV29,1 %6,7 %3 300 00067 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %1 966 00040 %
Yle yhteensä37,8 %30,8 %3 794 00077 %
MTV323,2 %29,6 %3 775 00077 %
Sub2,9 %2,8 %2 247 00046 %
AVA1,7 %1,6 %1 635 00033 %
C More Total5,6 %6,3 %996 00020 %
MTV yhteensä33,3 %40,3 %4 051 00083 %
Nelonen6,8 %8,4 %3 005 00061 %
Jim2,6 %2,5 %1 960 00040 %
Liv2,8 %3,1 %2 088 00043 %
Hero1,3 %1,8 %1 383 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,8 %3 471 00071 %
TV52,8 %2,6 %2 223 00045 %
Kutonen1,7 %1,9 %1 583 00032 %
Frii1,8 %1,6 %1 255 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %112 0002 %
TLC1,2 %1,1 %1 168 00024 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %2 830 00058 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 566 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 359 00028 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 092 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %191 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %899 00018 %
Muut2,4 %1,6 %911 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 331 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.