Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,0 %1 707 00066 %
Yle TV25,9 %5,1 %1 695 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %1 127 00043 %
Yle yhteensä36,7 %32,0 %1 987 00077 %
MTV317,8 %24,0 %1 924 00074 %
Sub3,5 %3,0 %1 277 00049 %
AVA1,1 %1,1 %831 00032 %
C More Total7,1 %5,4 %667 00026 %
MTV yhteensä29,5 %33,5 %2 111 00081 %
Nelonen7,9 %10,5 %1 631 00063 %
Jim3,2 %3,4 %1 123 00043 %
Liv1,8 %1,9 %1 017 00039 %
Hero1,8 %2,7 %842 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,6 %1 842 00071 %
TV53,2 %3,1 %1 180 00046 %
Kutonen3,0 %3,0 %978 00038 %
Frii1,4 %1,4 %644 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %74 0003 %
TLC0,6 %0,5 %621 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,4 %1 479 00057 %
STAR Channel2,4 %2,0 %923 00036 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %842 00032 %
Disney Finland6,1 %4,5 %1 185 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %112 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %462 00018 %
Muut3,3 %2,3 %584 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.