Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %23,5 %3 626 00069 %
Yle TV28,0 %5,2 %3 497 00067 %
Yle Teema1,6 %1,4 %1 748 00033 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 523 00029 %
Yle yhteensä39,8 %31,4 %4 132 00079 %
MTV320,2 %26,8 %4 025 00077 %
Sub3,1 %3,0 %2 651 00051 %
AVA2,5 %2,9 %2 080 00040 %
C More Total2,4 %2,6 %744 00014 %
MTV yhteensä28,2 %35,2 %4 258 00081 %
Nelonen9,8 %13,0 %3 604 00069 %
Jim2,2 %2,0 %2 100 00040 %
Liv2,0 %2,0 %2 019 00038 %
Hero1,2 %1,4 %1 481 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,4 %3 910 00075 %
TV53,0 %3,1 %2 413 00046 %
Kutonen2,1 %2,3 %1 690 00032 %
Frii1,5 %1,5 %1 296 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %105 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 092 00021 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %3 021 00058 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 908 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 510 00029 %
Disney Finland5,1 %3,6 %2 448 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %247 0005 %
Muut3,8 %3,3 %1 744 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 672 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.