Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 676 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,1 %1 212 00046 %
Yle TV214,0 %13,9 %1 205 00046 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %782 00030 %
Yle yhteensä44,9 %41,7 %1 416 00054 %
MTV314,7 %19,0 %1 252 00048 %
Sub4,0 %4,7 %894 00034 %
AVA1,8 %1,6 %611 00023 %
C More Total1,2 %0,9 %237 0009 %
MTV yhteensä21,8 %26,3 %1 417 00054 %
Nelonen6,9 %8,2 %1 096 00042 %
Jim3,4 %3,0 %720 00027 %
Liv1,4 %1,6 %632 00024 %
Hero1,2 %1,8 %514 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,5 %1 265 00048 %
TV52,9 %2,7 %780 00030 %
Kutonen3,2 %2,8 %688 00026 %
Frii1,3 %1,2 %457 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,1 %1,1 %412 00016 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %1 033 00039 %
STAR Channel2,7 %2,1 %582 00022 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %562 00021 %
Disney Finland6,0 %4,5 %799 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %513 00020 %
Muut4,3 %3,1 %501 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 676 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.