Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %22,3 %1 155 00084 %
Yle TV26,3 %6,0 %984 00071 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %753 00054 %
Yle yhteensä34,0 %30,8 %1 212 00088 %
MTV324,3 %30,7 %1 177 00085 %
Sub3,1 %3,2 %726 00052 %
AVA2,2 %1,8 %598 00043 %
C More Total3,2 %3,5 %222 00016 %
MTV yhteensä32,8 %39,2 %1 224 00088 %
Nelonen6,2 %7,5 %948 00069 %
Jim2,3 %2,0 %663 00048 %
Liv1,9 %1,9 %610 00044 %
Hero1,1 %1,5 %482 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,0 %1 094 00079 %
TV54,0 %3,3 %740 00054 %
Kutonen2,5 %2,1 %586 00042 %
Frii1,7 %1,4 %444 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %33 0002 %
TLC1,8 %1,9 %416 00030 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,0 %934 00067 %
STAR Channel2,2 %1,8 %461 00033 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %475 00034 %
Disney Finland4,9 %3,6 %664 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %432 00031 %
Muut5,5 %3,8 %420 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.