Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 9-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 385 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %28,4 %2 719 00055 %
Yle TV211,6 %7,3 %2 497 00050 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 715 00035 %
Yle yhteensä46,1 %38,9 %3 013 00061 %
MTV318,3 %23,7 %2 739 00055 %
Sub2,9 %3,4 %1 793 00036 %
AVA2,2 %2,1 %1 424 00029 %
C More Total1,4 %1,7 %487 00010 %
MTV yhteensä24,9 %30,8 %2 976 00060 %
Nelonen6,5 %9,4 %2 345 00047 %
Jim2,3 %2,1 %1 493 00030 %
Liv1,5 %1,6 %1 452 00029 %
Hero1,0 %1,2 %1 003 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,2 %2 648 00053 %
TV52,1 %2,2 %1 584 00032 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 279 00026 %
Frii1,5 %1,4 %994 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC2,1 %2,0 %980 00020 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,7 %2 131 00043 %
STAR Channel1,9 %1,8 %1 149 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 077 00022 %
Disney Finland4,4 %3,4 %1 600 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 138 00023 %
Muut4,7 %4,4 %1 115 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 385 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.