Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %23,7 %1 765 00066 %
Yle TV27,9 %6,1 %1 593 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %1 143 00043 %
Yle yhteensä41,6 %33,2 %2 020 00075 %
MTV322,5 %29,2 %1 966 00073 %
Sub2,7 %2,7 %1 170 00044 %
AVA2,4 %2,3 %962 00036 %
C More Total0,8 %0,4 %209 0008 %
MTV yhteensä28,5 %34,6 %2 106 00079 %
Nelonen10,7 %14,8 %1 696 00063 %
Jim1,8 %1,4 %843 00031 %
Liv2,5 %2,5 %946 00035 %
Hero0,7 %0,8 %522 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,4 %1 861 00069 %
TV52,0 %1,9 %963 00036 %
Kutonen1,0 %0,9 %669 00025 %
Frii1,8 %1,8 %596 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,8 %2,5 %686 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %1 397 00052 %
STAR Channel1,8 %1,7 %685 00026 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %551 00021 %
Disney Finland3,3 %2,7 %942 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %192 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %433 00016 %
Muut2,1 %1,7 %467 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 338 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.