Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,2 %1 223 00086 %
Yle TV210,2 %10,7 %1 072 00075 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %865 00061 %
Yle yhteensä39,4 %35,1 %1 293 00091 %
MTV314,2 %17,3 %1 194 00084 %
Sub3,4 %3,4 %813 00057 %
AVA2,3 %2,6 %708 00050 %
C More Total1,8 %0,7 %193 00014 %
MTV yhteensä21,7 %24,1 %1 256 00088 %
Nelonen10,8 %14,8 %1 104 00078 %
Jim4,3 %4,6 %771 00054 %
Liv3,1 %3,1 %785 00055 %
Hero1,8 %2,2 %596 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %24,6 %1 200 00084 %
TV53,5 %3,0 %866 00061 %
Kutonen2,4 %2,4 %668 00047 %
Frii2,0 %2,0 %521 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0002 %
TLC1,4 %1,4 %451 00032 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %1 037 00073 %
STAR Channel2,4 %2,0 %602 00042 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %561 00039 %
Disney Finland5,1 %3,8 %788 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %51 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %342 00024 %
Muut3,7 %2,9 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.