Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %25,3 %1 608 00065 %
Yle TV27,2 %6,9 %1 393 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,8 %1 020 00041 %
Yle yhteensä43,1 %36,0 %1 811 00073 %
MTV316,7 %22,5 %1 598 00064 %
Sub3,5 %3,6 %1 040 00042 %
AVA3,0 %3,3 %790 00032 %
C More Total0,9 %0,4 %187 0007 %
MTV yhteensä24,1 %29,8 %1 801 00072 %
Nelonen6,1 %7,1 %1 320 00053 %
Jim2,8 %2,9 %866 00035 %
Liv3,5 %3,3 %939 00038 %
Hero1,5 %1,8 %633 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,1 %1 595 00064 %
TV52,6 %2,5 %943 00038 %
Kutonen1,3 %1,4 %636 00026 %
Frii2,5 %2,8 %594 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC2,7 %2,9 %659 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,9 %1 326 00053 %
STAR Channel2,8 %2,3 %707 00028 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %551 00022 %
Disney Finland4,8 %3,6 %940 00038 %
Music TV0,2 %0,1 %98 0004 %
AlfaTV1,8 %3,3 %528 00021 %
Muut2,6 %2,2 %484 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.