Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,4 %3 460 00071 %
Yle TV216,7 %9,0 %3 415 00070 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %2 363 00048 %
Yle yhteensä46,7 %35,4 %3 890 00079 %
MTV316,0 %23,1 %3 530 00072 %
Sub3,3 %3,8 %2 677 00055 %
AVA1,7 %1,7 %1 759 00036 %
C More Total0,7 %0,7 %441 0009 %
MTV yhteensä21,7 %29,2 %3 872 00079 %
Nelonen8,5 %12,5 %3 395 00069 %
Jim2,5 %2,9 %2 187 00045 %
Liv2,3 %2,5 %2 071 00042 %
Hero1,2 %1,5 %1 459 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %19,4 %3 692 00075 %
TV52,8 %3,0 %2 386 00049 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 705 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 410 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %142 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 219 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,7 %3 053 00062 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 741 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 468 00030 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 210 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %219 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %930 00019 %
Muut3,6 %3,1 %1 122 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 323 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.