Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %21,3 %1 631 00063 %
Yle TV218,0 %18,3 %1 668 00065 %
Yle Teema2,2 %1,9 %877 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %730 00028 %
Yle yhteensä47,0 %42,9 %1 939 00075 %
MTV311,7 %15,2 %1 688 00065 %
Sub3,9 %4,3 %1 273 00049 %
AVA1,4 %1,4 %764 00030 %
C More Total1,7 %1,1 %300 00012 %
MTV yhteensä18,7 %22,1 %1 893 00073 %
Nelonen8,8 %11,6 %1 567 00061 %
Jim2,2 %2,4 %943 00037 %
Liv1,6 %1,8 %884 00034 %
Hero1,5 %2,1 %690 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %100 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,0 %1 767 00068 %
TV52,6 %2,7 %1 045 00040 %
Kutonen3,0 %3,1 %928 00036 %
Frii1,5 %1,5 %597 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %113 0004 %
TLC0,4 %0,3 %456 00018 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 421 00055 %
STAR Channel3,3 %2,7 %913 00035 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %809 00031 %
Disney Finland7,2 %5,3 %1 180 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %124 0005 %
Muut4,1 %3,3 %838 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.