Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %26,0 %1 594 00065 %
Yle TV214,0 %9,9 %1 493 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %993 00040 %
Yle yhteensä44,0 %38,9 %1 785 00073 %
MTV317,3 %22,5 %1 624 00066 %
Sub4,5 %5,0 %1 150 00047 %
AVA2,0 %2,2 %767 00031 %
C More Total2,3 %2,6 %391 00016 %
MTV yhteensä26,0 %32,3 %1 781 00073 %
Nelonen6,3 %8,3 %1 374 00056 %
Jim2,4 %2,1 %907 00037 %
Liv1,2 %1,3 %782 00032 %
Hero0,8 %1,2 %606 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,8 %1 564 00064 %
TV53,4 %3,5 %1 080 00044 %
Kutonen3,3 %2,9 %898 00037 %
Frii1,4 %1,3 %609 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0001 %
TLC1,0 %0,8 %529 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %1 351 00055 %
STAR Channel2,2 %1,9 %747 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %756 00031 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 043 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,6 %4,0 %711 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 049 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.