Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-39/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %12,6 %697 00049 %
Yle TV215,2 %10,9 %700 00050 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %323 00023 %
Yle yhteensä29,8 %25,2 %911 00064 %
MTV318,0 %22,7 %778 00055 %
Sub5,8 %6,4 %540 00038 %
AVA2,4 %2,4 %322 00023 %
C More Total1,9 %2,2 %134 0009 %
MTV yhteensä28,1 %33,7 %924 00065 %
Nelonen9,1 %11,7 %694 00049 %
Jim3,1 %2,8 %385 00027 %
Liv2,6 %2,7 %367 00026 %
Hero1,1 %1,4 %220 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,6 %833 00059 %
TV55,5 %4,7 %480 00034 %
Kutonen3,0 %3,0 %337 00024 %
Frii1,5 %1,4 %194 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC2,9 %2,7 %253 00018 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,1 %668 00047 %
STAR Channel5,0 %3,9 %352 00025 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %241 00017 %
Disney Finland8,0 %6,2 %458 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,5 %161 00011 %
Muut5,1 %4,5 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 152 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.