Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,0 %1 140 00082 %
Yle TV213,0 %10,2 %1 026 00074 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %783 00056 %
Yle yhteensä40,9 %36,2 %1 212 00087 %
MTV316,4 %21,8 %1 131 00081 %
Sub3,7 %4,1 %793 00057 %
AVA2,2 %2,2 %605 00043 %
C More Total1,3 %1,1 %174 00013 %
MTV yhteensä23,6 %29,3 %1 185 00085 %
Nelonen8,3 %11,2 %974 00070 %
Jim2,7 %2,5 %645 00046 %
Liv2,2 %2,4 %649 00047 %
Hero1,3 %1,6 %504 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,6 %1 089 00078 %
TV53,3 %2,9 %747 00054 %
Kutonen3,1 %2,5 %614 00044 %
Frii2,1 %1,8 %476 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC1,7 %1,4 %397 00029 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,9 %948 00068 %
STAR Channel2,5 %2,1 %491 00035 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %517 00037 %
Disney Finland5,3 %4,0 %697 00050 %
Paramount Network0,3 %0,3 %142 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %349 00025 %
Muut4,6 %3,5 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 271 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.