Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,4 %1 699 00066 %
Yle TV213,5 %10,2 %1 696 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 148 00044 %
Yle yhteensä44,4 %37,7 %1 971 00076 %
MTV314,1 %19,5 %1 762 00068 %
Sub3,9 %4,3 %1 339 00052 %
AVA1,3 %1,5 %802 00031 %
C More Total2,6 %2,1 %368 00014 %
MTV yhteensä21,8 %27,4 %1 975 00076 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 624 00063 %
Jim2,9 %3,3 %1 085 00042 %
Liv1,6 %1,9 %948 00037 %
Hero1,4 %2,0 %769 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,9 %1 819 00070 %
TV53,1 %3,4 %1 186 00046 %
Kutonen3,0 %3,1 %992 00038 %
Frii1,3 %1,4 %651 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %78 0003 %
TLC0,6 %0,6 %556 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,4 %1 508 00058 %
STAR Channel2,7 %2,3 %920 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %838 00032 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 183 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %125 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %496 00019 %
Muut3,9 %3,1 %620 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 227 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.