Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 265 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 668 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,7 %3 627 00069 %
Yle TV214,4 %8,7 %3 578 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 424 00046 %
Yle yhteensä45,6 %36,7 %4 157 00079 %
MTV315,8 %22,0 %3 782 00072 %
Sub3,2 %3,5 %2 722 00052 %
AVA1,8 %1,8 %1 870 00036 %
C More Total1,1 %0,7 %536 00010 %
MTV yhteensä21,9 %28,1 %4 155 00079 %
Nelonen8,8 %12,2 %3 600 00068 %
Jim2,7 %3,0 %2 212 00042 %
Liv2,4 %2,5 %2 191 00042 %
Hero1,3 %1,6 %1 525 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %19,4 %3 948 00075 %
TV52,9 %3,2 %2 473 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 780 00034 %
Frii1,7 %1,9 %1 394 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %136 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 237 00024 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,7 %3 158 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 835 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 532 00029 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 337 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %239 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %939 00018 %
Muut3,3 %2,7 %1 153 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 668 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.