Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-4/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %28,3 %1 831 00077 %
Yle TV211,5 %8,5 %1 787 00075 %
Yle Teema2,8 %3,2 %1 206 00051 %
Yle Fem1,3 %1,7 %991 00042 %
Yle yhteensä45,9 %41,7 %2 011 00084 %
MTV313,5 %18,2 %1 872 00079 %
Sub3,6 %4,3 %1 457 00061 %
AVA1,1 %1,2 %919 00039 %
C More Total2,3 %1,2 %330 00014 %
MTV yhteensä20,5 %24,8 %1 989 00084 %
Nelonen8,3 %10,0 %1 768 00074 %
Jim2,7 %2,5 %1 257 00053 %
Liv1,8 %1,8 %1 140 00048 %
Hero1,3 %1,8 %862 00036 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %245 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,3 %1 909 00080 %
TV53,0 %3,4 %1 227 00052 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 017 00043 %
Frii1,3 %1,2 %663 00028 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %157 0007 %
TLC0,5 %0,4 %445 00019 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,9 %1 532 00064 %
STAR Channel3,4 %2,8 %1 209 00051 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %141 0006 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 246 00052 %
Music TV0,5 %0,4 %155 0007 %
Muut6,2 %4,7 %1 027 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.