Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 649 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 429 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,6 %1 936 00073 %
Yle TV210,9 %8,8 %1 912 00072 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 140 00043 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 021 00039 %
Yle yhteensä44,5 %39,8 %2 248 00085 %
MTV318,5 %22,9 %2 036 00077 %
Sub3,0 %3,3 %1 352 00051 %
AVA2,8 %2,7 %1 106 00042 %
C More Total1,6 %1,0 %309 00012 %
MTV yhteensä25,9 %29,9 %2 194 00083 %
Nelonen9,9 %12,5 %1 894 00072 %
Jim2,7 %2,8 %1 164 00044 %
Liv3,3 %2,9 %1 299 00049 %
Hero1,0 %1,2 %652 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,7 %2 078 00078 %
TV52,8 %2,8 %1 105 00042 %
Kutonen1,1 %1,0 %769 00029 %
Frii1,9 %1,7 %616 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %93 0004 %
TLC0,1 %0,1 %40 0001 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,7 %1 399 00053 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 044 00039 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %65 0002 %
Disney Finland2,6 %2,0 %785 00030 %
Music TV0,2 %0,2 %123 0005 %
Muut3,5 %2,7 %727 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 429 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.