Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: 3-99 år
Befolkning: 5 392 000
KanavaÅr 2024År 2023
Yle TV137 %39 %
Yle TV227 %28 %
Yle Teema&Fem13 %14 %
Yle Totalt46 %47 %
MTV334 %37 %
Sub14 %15 %
AVA9 %10 %
C More Total4 %3 %
MTV totalt41 %44 %
Nelonen21 %22 %
Jim10 %10 %
Liv8 %9 %
Hero4 %5 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt29 %30 %
TV513 %13 %
Kutonen9 %9 %
Frii7 %7 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC6 %7 %
Warner Bros. Discovery23 %23 %
STAR Channel7 %8 %
National Geographic Channel8 %9 %
Disney Finland13 %14 %
Paramount Network--
AlfaTV--
Övriga9 %8 %
Totalt60 %61 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.