Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 45–64 år
Befolkning: 688 000
KanavaÅr 2024År 2023
Yle TV151 %54 %
Yle TV235 %37 %
Yle Teema&Fem17 %19 %
Yle Totalt60 %63 %
MTV344 %48 %
Sub23 %24 %
AVA12 %14 %
C More Total5 %5 %
MTV totalt55 %58 %
Nelonen27 %29 %
Jim16 %16 %
Liv11 %11 %
Hero5 %9 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt39 %42 %
TV521 %21 %
Kutonen19 %20 %
Frii10 %12 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC6 %7 %
Warner Bros. Discovery36 %37 %
STAR Channel12 %13 %
National Geographic Channel16 %17 %
Disney Finland23 %24 %
Paramount Network--
AlfaTV--
Övriga14 %12 %
Totalt74 %76 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.