Nationella Radioundersökningen - resultat

Föregående rapportNästa rapport
Kanalandelar (%) enligt åldersgrupp
September - november 2009
Målgrupp: Den 9 år fyllda finskspråkiga befolkningen, hela landet.
Målgruppens storlek: 4 778 000
KanalTotalt 9+25–54
Radio totalt100-
YLE totalt52-
Kommerciella totalt48-
YLE Radio 17-
YleX5-
YLE Radio Suomi36-
YLE, svenskspråkiga kanaler3-
Basso3-
Iskelmä8-
LOOP1-
NRJ3-
Radio Aalto1-
Radio Nova11-
Radio Rock4-
Radio SuomiPOP6-
Metroradio totalt *7-
Sanoma Media *6-
Bauer Media totalt *11-
Övriga10-

* = Består av olika regionala kanaler.

Radiokanalens hörbarhetsområde täcker inte hela landet.

Räckvidd per dag
Personer som i genomsnitt lyssnat på kanalen i minst en kvart per dag. Siffran redovisas både som tusentals personer och som procentandel av befolkningen.
Vecoräckvidd
Personer som i genomsnitt lyssnat på kanalen i minst en kvart per vecka. Siffran redovisas både som tusentals personer och som procentandel av befolkningen.
Lyssnartid (min/dygn)
Lyssnartid per dag.Siffran redovisas både i förhållande till hela målgruppens befolkning och till dem som lyssnat på kanalen.

Källa: Finnpanel Oy / KRT

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.