TV-programtopplistor

Föregående årNästa år
Per år: TV-programtopplistor per kanal
The Discovery Channel, År 2011
Målgrupp: 10–99 år
Befolkning: 4 741 000
#ProgramDagKl.Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.Mythbusters - The Series (3) Specials24.12.2011 22:0028 0001 %2 %
2.Wheeler Dealers 830.5.2011 22:3026 0001 %2 %
3.Norway Massacre: The Killer's Mind7.8.2011 21:0024 0000 %1 %
4.How Stuff's Made (Series 4)24.12.2011 15:3122 0000 %3 %
5.Wheeler Dealers 720.6.2011 22:0022 0000 %2 %
6.Mythbusters (Season 5)26.12.2011 19:0022 0000 %1 %
7.Deadliest Catch (Season 7)ti20.9.2011 21:0021 0000 %1 %
8.Gold Rushti19.4.2011 21:3021 0000 %1 %
9.Overhaulin' 526.12.2011 10:0321 0000 %4 %
10.Mythbusters (Season 8)to29.9.2011 21:0021 0000 %1 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.