TV-programtopplistor

Föregående årNästa år
Per år: TV-programtopplistor per kanal
MTV, År 2009
Målgrupp: 10–99 år
Befolkning: 4 698 000
#ProgramDagKl.Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.The City10.5.2009 19:5935 0001 %2 %
2.X EFFECT15.2.2009 16:5735 0001 %2 %
3.The Hills8.3.2009 20:0032 0001 %1 %
4.Jackassti20.10.2009 23:0030 0001 %4 %
5.MADEto5.2.2009 19:2930 0001 %2 %
6.A Double Shot at Love29.3.2009 20:2330 0001 %1 %
7.Exiled22.3.2009 11:3028 0001 %3 %
8.PIMP MY RIDE USon4.2.2009 21:2527 0001 %1 %
9.Brooke Knows Best24.10.2009 17:4127 0001 %3 %
10.Viva la Bam2.8.2009 23:0826 0001 %2 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.