Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 45–64 år
Befolkning: 764 000
KanavaÅr 2011År 2010
Yle TV165 %65 %
Yle TV257 %59 %
Yle Teema27 %27 %
Yle Fem21 %22 %
Yle Totalt74 %75 %
MTV360 %60 %
Sub31 %30 %
C More Total11 %11 %
MTV totalt66 %65 %
Nelonen42 %41 %
Jim27 %26 %
Liv17 %14 %
4 Sport (fd. Urheilukanava)-11 %
Nelonen betalkanaler6 %5 %
Nelonen Media totalt53 %53 %
The Voice/TV Viisi-18 %
TV522 %-
Kutonen4 %-
The Discovery Channel4 %5 %
STAR Channel10 %12 %
Music TV3 %4 %
Övriga22 %22 %
Totalt81 %81 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.