TV-programtopplistor

Föregående månadNästa månad
Per månad: TV-programtopplistor per kanal
Nelonen, februari 2015
Målgrupp: 10–99 år
Befolkning: 4 821 000
#ProgramDagKl.Programmets
räckvidd
Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.The Voice of Finlandfr13.2.2015 19:591 264 000763 00016 %38 %
2.Loirinuotiolla15.2.2015 20:00822 000563 00012 %26 %
3.Elokuva: Lomalla23.2.2015 21:00700 000351 0007 %19 %
4.Kenofr13.2.2015 21:55283 000349 0007 %20 %
5.Suomen huutokauppakeisarion11.2.2015 20:00589 000322 0007 %16 %
6.Adoptoidutto5.2.2015 21:01448 000273 0006 %14 %
7.Elokuva: Kummeli kultakuume9.2.2015 21:00721 000257 0005 %16 %
8.Elokuva: Häjyt16.2.2015 21:00660 000255 0005 %15 %
9.MasterChef VIPti10.2.2015 19:59404 000254 0005 %13 %
10.Elokuva: Knight & Dayfr6.2.2015 21:28695 000252 0005 %19 %
11.Beck: Hirviöti10.2.2015 22:00445 000246 0005 %21 %
12.Hauskat kotivideotfr20.2.2015 19:00514 000244 0005 %14 %
13.Beck: Pimeyden jäljetti24.2.2015 21:58427 000239 0005 %19 %
14.Beck: Kuoleman kuriiritti3.2.2015 22:00419 000224 0005 %20 %
15.Elokuva: Hei, me lennetään!fr13.2.2015 21:58617 000223 0005 %18 %
16.Holmes NYCti10.2.2015 21:00336 000219 0005 %10 %
17.Elokuva: Unbreakable - särkymätön1.2.2015 21:01518 000213 0004 %12 %
18.Beck: Mahtimiesti17.2.2015 22:00374 000213 0004 %18 %
19.Tuurito19.2.2015 18:58443 000204 0004 %13 %
20.Elokuva: In Time22.2.2015 21:01562 000203 0004 %13 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Programmets räckvidd
De tittare som har sett på programmet minst en minut.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.